onsdag 20 april 2016

آیت‌الله خامنه‌ای تلویحا دولت عربستان سعودی را 'فاسد وابسته‌ توخالی و پوک' خواند

آیت‌الله خامنه‌ای تلویحا دولت عربستان سعودی را 'فاسد وابسته‌ توخالی و پوک' خواند

  • 1 ساعت پیش
کپی رایت تصویرkhamenei.ir
Image captionرهبر ایران در جریان دیدار با "اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان" سخنرانی کرده است
آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن تروریستی خواندن گروه حزب الله لبنان در بیانیه سران سازمان همکاری اسلامی، دولت عربستان را که طراح این بند در آن در بیانیه خوانده شده، به طور تلویحی دولتی "فاسد وابسته‌ توخالی و پوک" توصیف کرده است.
آیت الله خامنه ای امروز اول اردیبهشت (۲۰ آوریل) در دیدار اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفته است: "گیرم فلان دولت فاسد وابسته‌ توخالی پوک با پول و دلار نفتی در فلان بیانیه، حزب‌الله را محکوم کند؛ به درک. چه اهمیتی دارد، حزب‌الله و جوانان آن مثل خورشید می‌درخشند و مایه‌ افتخار دنیای اسلام هستند."
هفته گذشته در جریان اجلاس رهبران کشورهای سازمان همکاری اسلامی، بیانیه پایانی این اجلاس در بندهایی به شدت از ایران و حزب الله لبنان انتقاد کرده بود.
در بند ۱۰۵ از این بیانیه جنبش حزب‌الله لبنان به دلیل "اقدامات تروریستی در سوریه، بحرین، کویت و یمن و حمایت از جنبش‌های تروریستی و گروه‌هایی که امنیت و ثبات اعضای سازمان همکاری اسلامی را به خطر می‌اندازد" محکوم شده بود.
کپی رایت تصویرkhamenei.ir
Image captionآیت الله خامنه ای گفته "در مسئله جوان‌ها یک جنگ نرم زیرپوستی فراگیر بین جمهوری اسلامی و آمریکا و صهیونیست‌ها برقرار است"
حسن روحانی، رئیس جمهور و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در اعتراض به این بندها، در نشست پایانی اجلاس شرکت نکردند.
روابط ایران و عربستان در ماه های اخیر متشنج بوده است. پس از آنکه معترضان به گردن زدن یک روحانی شیعه در عربستان به اماکن دیپلماتیک این کشور در تهران و مشهد حمله کردند، دولت عربستان روابط خود را با ایران قطع کرد.
آیت الله خامنه ای پیش از این حوادث بر سر حادثه کشته شدن زائران حج و بازگرداندن اجساد آنها، به تندی عربستان را مورد خطاب قرار داده بود.
رهبر ایران در سخنرانی امروز خود بار دیگر به بحران بین المللی ای که بر سر برنامه اتمی ایران به وجود آمده بود اشاره کرده و گفته "یکی از اساسی‌ترین انگیزه‌هایی که قدرت‌های استکباری را به صف‌آرایی علیه ما وادار کرد این بود که یک کشوری بدون اینکه به قدرتی متکی باشد بتواند به عرصه‌ فوق‌العاده حساس هسته‌ای دست پیدا کند."
آیت الله خامنه ای گفته "اگر به آنها رو بدهیم فردا سر مسائل زیست‌فناوری و نانو و مسائل علمی دیگر هم بازی درمی‌آورند و اشکال‌تراشی می‌کنند."
رهبر ایران در سخنرانی های اخیر خود بارها نسبت به آنچه نفوذ آمریکا در ایران می خواند، هشدار داده بود، اما در سخنرانی امروز گفته "در مسئله جوان‌ها یک جنگ نرم زیرپوستی فراگیر بین جمهوری اسلامی و آمریکا و صهیونیست‌ها برقرار است".
آقای خامنه ای گفته "آمریکایی‌ها دوست دارند جوان ما شجاعت، انگیزه، امید، تحرک، توان جسمی و فکری نداشته باشد. نسبت به دشمن، خوشبین و نسبت به فرمانده و عقبه‌ خودی بدبین باشد."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar