tisdag 27 februari 2018

دست ندادن هیئت رسمی جمهوری اسلامی ایران با کشاورزان زن نیوزلند، خبرساز شد

دست ندادن هیئت رسمی جمهوری اسلامی ایران با کشاورزان زن نیوزلند، خبرساز شد

سفر اخیر یک هیئت رسمی جموری اسلامی ایران به نیوزلند و دست ندادن آنها با زنان نماینده و برخی اعضای اتحادیه های کشاورزی، موضوع خبری در رسانه های نیوزلند شده است.
به گزارش «محبت نیوز» نیوزلند هرالد به خودداری هیات اعزامی ایرانی به نیوزلند پرداخته و نوشته یک هیات کشاورزی که از ایران به نیوزلند رفته است به نمایندگان پارلمان از حزب کارگر اطلاع داده بودند که مردان عضو هیات ایرانی با خانمها دست نخواهند داد.
به گفته صدای آمریکا، «جو لاکستون» نماینده پارلمان که با هیات ایرانی دیدار داشته از این رفتار هیات ایرانی احساس ناراحتی کرده و آن را به اختلافهای فرهنگی نسبت داده است اما بخشی از نمایندگان پارلمان نیوزلند این رفتار هیات ایرانی را غیر قابل قبول توصیف می کنند.
با اینحال، «جولی آن» وزیر زنان نیوزلند اقدام هیئت ایرانی را بی احترامی ندانسته است.
«کیرن مک‌آنولتی» یکی از اعضای پارلمان در اعتراض در توئیتی از این رویداد انتقاد کرده و در انتقاد از وزیر زنان و دیگر زنانی که پذیرفته اند که با هیات ایرانی دست ندهند، نوشت، هیچ زنی در نیوزلند نباید چنین توصیه ای را بپذیرد.
در ملاقات صورت گرفته، مردان ایرانی وقتی به زنانی رسیدند، دست شان را روی سینه شان گذاشتند تا از دست دادن با زنان خودداری کنند.
جمهوری اسلامی ایران از ابتدای انقلاب سیاست های جدیدی اعمال کرده که از جمله مقام های رسمی حق دست دادن با جنس مخالف را ندارند. این در حالی است که عرف مردم دست دادن و حتی روبوسی دو فرد آشنا و نزدیک یا فامیل دور را می پذیرد.
این مطلب را به اشتراک بگذارید:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar