Tasnim-News-Khamenei
تقاطع: خبرگزاری “تسنیم”، وابسته به سپاه پاسداران از دیدار گروهی از فعالان و کارشناسان محیط زیست با رهبر جمهوری اسلامی در روز یکشنبه (۱۷ اسفند-۸ مارچ) خبر داده است.
اسماعیل کهرم، مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست و پرویز کردوانی، استاد دانشگاه، در گقتگو با این خبرگزاری، خبر حضور خود در این دیدار را که قرار است به مناسبت “هفته‌ی منابع طبیعی” برگزار شود، تایید کرده‌اند.
لینک مربوط به این خبر در بخش “برگزیده‌ها”ی وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی نیز قرار گرفته است.
گفتنی است تا لحظه‌ی تنظیم این خبر در بعدازظهر روز جمعه (۱۵ اسفند)، آخرین حضور علی خامنه‌ای در یک مراسم عمومی به سخنرانی روز ۲۹ بهمن او در جمع شماری از مردم آذربایجان شرقی برمی‌گردد.
پس از آن سخنرانی، در بیش از دو هفته‌ی گذشته، وب‌سایت رهبر جمهوری اسلامی در اقدامی شبهه‌برانگیز به انتشار اخبار مربوط به چندین دیدار گذشته‌ی او در ماه بهمن روی آورده آن هم در حالی که این‌گونه اخبار معمولا در همان روز و بدون تاخیر از سوی این وب‌سایت منتشر می‌شدند.
وب‌سایت خامنه‌ای هم‌چنین گزیده‌ی سخنرانی‌های گذشته‌ی او را به مناسبت‌های مختلف بازنشر داده است که آخرین آن‌ها مربوط به ویدئویی از اظهارات سال‌های گذشته‌ی وی درباره‌ی اهمیت درختکاری است. این در حالی است که مروری بر آرشیو سال‌های گذشته‌ی این وب‌سایت نشان می‌دهد که رهبر حکومت ایران در هفت سال گذشته، همواره در روز درختکاری (۱۵ اسفند) در مراسمی ویژه به کاشت نهال می‌پرداخته است.
غیبت نسبتا طولانی رهبر جمهوری اسلامی از انظار عمومی در حالی است که روز گذشته تعدادی از رسانه‌های اسراییلی، عربی و روسی از وخامت حال وی و قرار گرفتن او در “بستر مرگ” خبر دادند.
وب‌سایت روزنامه “اسراییل هایوم” که پرتیراژترین روزنامه‌ی اسراییل به شمار می‌رود به نقل از رسانه‌های عربی نوشت که خامنه‌ای بعد از وخامت حالش به صورت اورژانس به بیمارستانی در تهران منتقل شده و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
این گزارش هم‌چنین مدعی شده که تعدادی از اعضای بدن رهبر جمهوری اسلامی از کار افتاده‌اند و او در وضعیت بحرانی به سر می‌برد.
این خبر در خبرگزاری‌ دولتی اینترفاکس روسیه نیز بازتاب یافته است.