Smoking-whilst-pregnant
تقاطع: یک نوروبیولژیست هلندی ادعا کرده که کشیدن سیگار و انتخاب سبک زندگی غیراستاندارد توسط زنان باردار، احتمال به دنیا آمدن فرزندان هم‌جنس‌گرا را افزایش می‌دهد.
به گزارش تقاطع و به نقل از نشریه‌ی بریتانیایی “میرر”، پرفسور “دیک سواب” (Dick Swaab)، در کتاب تازه‌اش نوشته که تمایلات جنسی یک نوزاد در شکم مادر، از سبک زندگی که توسط مادر انتخاب می‌شود، تاثیر می‌پذیرد.
این دانشمند ۶۹ ساله‌ در دانشگاه آمستردام معتقد است که دگرجنس‌گرایی یا هم‌جنس‌گرایی در رحم مادر تعیین می‌شود.
برای دهه‌ها، بحث بر سر ریشه‌ی جهت‌گیری جنسی با کسانی که معتقدند این مساله، انتخاب یک شیوه زندگی است و یا از تربیت افراد تاثیر می‌گیرد، جریان داشته است.
اما پرفسور سواب، در کتاب “ما ذهن‌های‌مان هستیم” قویا بیان می‌دارد که این‌گونه ادعاها هیچ‌گونه سندیتی ندارند.
او در عوض، این نظریه را طرح می‌کند که سیگار کشیدن و هورمون‌های سنتتیک، احتمال این‌ را که دختران “لزبین” یا “بای‌سکشوال” شوند، افزایش می‌دهد. او ریشه‌ی این موضوع را در نیکوتین و آمفتامین‌های موجود در این مواد می‌داند.
پرفسور سواب هم‌چنین ادعا می‌کند که شیوه‌ی زندگی غیراستاندارد نظیر مصرف الکل یا مواد مخدر در زمان بارداری، “بهره هوشی” (IQ) کودک را کاهش خواهد داد.
وی در کتاب بحث‌برانگیزش می‌نویسد که رشد مغز در دوران بارداری، با اندک تغییرات شیمیایی، تغییر می‌یابد.
به نوشته‌ی او، اگر مادر بارداری، پیش‌تر فرزندان پسری داشته باشد، بخت این‌که پسر بعدی‌اش “گی” شود، بیش‌تر است.
پروفسور سواب در این‌باره می‌نویسد که هرچه پسری برادران بزرگ‌تر بیشتری داشته باشد، احتمال “گی” شدنش افزایش می‌یابد: «این موضوع به واکنش ایمنی مادر به مواد مردانه‌ی تولیدشده توسط نوزادان پسر در رحمش ربط دارد. پاسخی که با هر بارداری، قوی‌تر می‌شود.»
این دانشمند مغز و اعصاب در بخش دیگری از کتابش، اضطراب و استرس مادر را نیز در احتمال به دنیا آمدن فرزندان هم‌جنس‌گرا موثر می‌داند چرا که به نوشته‌ی او «بالارفتن سطح هورمون استرس یعنی “کورتیزول”، روی هورمون‌های جنسی جنین تاثیر می‌گذارد».
گفتنی است مطالعات گذشته از زنانی که در فاصله‌ی سال‌های ۱۹۳۹ تا ۱۹۶۰، با هدف کاهش احتمال سقط جنین غیرعمدی، استروژن مصنوعی دریافت کرده بودند، حکایت از افزایش به دنیا آوردن دخترانی “لزبین” یا “بای‌سکشوال” داشت.